2010-03-03

100th Post on LMdC - 100ème Publication sur LMdC

Wow! This is already the 100th post on this Blog I started last August! So many films seen and so many films to see!

Thanks to all the readers the regular as to the first timers too!

To commemorate this Milestone I'd like to list some of the films I liked the most since I've been doing Le Mot du Cinephiliaque.

Nicholas Ray's In A Lonely Place

Orson Welles' The Lady From Shanghai

Kenneth Anger's Lucifer Rising

Federico Fellini's The White Sheik

Howard Hawks' Hatari!

Arnaud Desplechin's Un Conte de Noël

Woody Allen's Husbands and Wives

Yasujiro Ozu's The Flavor of Green tea Over Rice

Werner Herzog's Aguirre: The Wrath of God

Michael Haneke' Das Weisse Band

Ruben Fleischer's Zombieland

My contract with you, my readers, will be to post more often my reviews of more films from my personal best of and more reviews of obscure films and/or lesser known!

Michaël Parent

* I illustrate this milestone with the picture of the 100th all time leader in points of the NHL. Also, the Québec Nordiques was the Team of my City...
----------------------------------------------------------------------------------------------

Déjà ma 100ème publication sur Le Mot du Cinephiliaque! Tellement de films vus depuis ce départ en août 2009 et tellement de films à voir se sont rajoutés.

Merci à tous mes lecteurs autant aux assidus qu'aux nouveaux!

Voici mes coup de coeurs cinématographiques depuis le début du présent Blogue.

Nicholas Ray's In A Lonely Place

Orson Welles' The Lady From Shanghai

Kenneth Anger's Lucifer Rising

Federico Fellini's The White Sheik

Howard Hawks' Hatari!

Arnaud Desplechin's Un Conte de Noël

Woody Allen's Husbands and Wives

Yasujiro Ozu's The Flavor of Green tea Over Rice

Werner Herzog's Aguirre: The Wrath of God

Michael Haneke' Das Weisse Band

Ruben Fleischer's Zombieland

Je m'engage donc envers mes lecteurs à publier plus de critiques et retrospectives de mes films préférés et à vous tenir informés de films plus obscures et de films étrangers. De ce fait, LMdC tentera de se démarquer tant pour avoir sa propre saveur que pour apporter une vision différente de ce qui s'offre déjà dans le monde du Blogue cinématographique.

L'un de mes défis personnel est de voir tous les films qui se retrouvent sur la liste des 1000 meilleurs films du site web They Shoot Pictures Don't They?. En plus, de découvrir les films méconnus de grands cinéastes étrangers comme Yasujiro Ozu et de voir les classiques hollywoodiens incontournables!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...